8/19/2010

Muahamaaaaaa......
Selama nih aku penattttttt mencari menatang ni, amacam nak buat supaya photo dalam blogger post aku "unclickable". Unclickable tu pa yer ? Hehehehe..tak bley klik kot.... camna nak explain menatang ni yerr... aku ni tak passs g..ok, camni, biasanya dalam sesebuah blog tu, bila anda klik kat image, anda akan dibawa kepada url image tersebut. So, cuma image jer yang terpapar dalam tetingkap anda. Takder pa per sbenarnya yang best ngan menatang ni, cuma im prefer kepada option ni. Aku kongsikan jua, ye la, manalah taw anda pun mahukan photo anda unclickable.

Mula2 tu, korang bwat cam besa larr...

1) Login ke blogger, bwat la posting baru n korang upload la image.
2) Haaaa, bab ni yang paling penting tawwww, tengok kat skrinsot di bawah ni betol2.


Biasanya selepas anda uploadkan image dalam posting, Pakcik Google otomatik akan berikan ID/url untuk image anda tue. Tapi dengan opsyen yang aku buat ni, ia akan meng"unlink"kan image tersebut. So, bila anda preview posting baru tue, anda akan dapati gamba yang diupload tue dah "unclickable". Try la, jangan tak try. Goodluck ya!



1 comments:

AiZ said...

gud gud.. sebab selalu die pergi somewhere else bila click

Post a Comment