8/17/2010

Malam semalam pas makan malam, aku duk nengok tv melayan buletin utama jam 8 malam...aiyaaa, berapa baniak malam laaa...Sekali tu, terpampang tajuk utama berita pasal kes buang bayi (lupa dah tajuk sebenar) yang pasti pasal kes buang bayi lah yang makin mengganas skang nih.
Seperti yang diwar-warkan oleh pihak berkuasa sebelum nih, berkuatkuasa malam semalam, kes buang bayi yang semakin menjadi-jadi nih disiasat mengikut Kanun Keseksaan 302 ; yang mana jika bayi yang ditemui masih hidup, pelakunya akan disabitkan kesalahan cubaan membunuh yang membawa hukuman penjara maksimum 20 tahun. Dan jika bayi yang ditemui sudah meninggal dunia, pelakunya akan disabitkan kesalahan membunuh yang membawa hukuman gantung mandatori.
Haizzzz...bagi aku kan, patutnya awal-awal dulu lagi hukuman ni dah diadakan, dilaksanakan. Ni kes dah jadik makin trok, dah mengganas bla3...sedey taw, saban hari ada-ada saja kes buang bayi. Paling menyayat hati, tergamak pelaku babun ni lemaskan baby tu kat sungai, sumbat kat longkang, buang dalam tong sampah, malah ada juga yang campak dari tingkat atas bangunan...iskkk...issskkk...tanak beibeh tu, meh la bagi kat aku. Tak pun beri pada mereka yang mampu melindungi, memberi kasih sayang. Ramai g pasangan kat Mesia ni yang inginkan anak yang belum rezeki nak dapat anak...


0 comments:

Post a Comment